Aktualności

Eko wizerunek firmy – jak go osiągnąć?

Obecnie coraz więcej firm działa proekologicznie i zyskuje dzięki temu respekt oraz lojalność swoich klientów. Chociaż aspekt pozytywnego wpływu na planetę jest w tych działaniach najważniejszy, to coraz częściej ekologiczny wizerunek staje się także strategią marketingową firmy. Świadomy konsument XXI wieku zwraca uwagę na to, czy firma wybiera rozwiązania przyjazne dla środowiska. Dlatego miej pewność, że Twoja firma też jest eko!

źródło: unsplash.com

W czasach gigantycznych problemów klimatycznych oraz głosów naukowców bijących na alarm, rozwiązania ekologiczne są niezwykle pożądane i korzystnie odbierane przez konsumentów. Dbając o środowisko automatycznie dbamy o komfort życia naszych klientów. Dlatego dla klientów jest to tak ważne. Czy strategia proekologiczna może przynieść korzyści nie tylko planecie, ale także przedsiębiorstwu?

Ekologia ma coraz większe znaczenie

Konsumenci i klienci w XXI wieku są coraz bardziej świadomi pod względem ekologii, potrzeby ochrony środowiska oraz pogłębiających się problemów klimatycznych. Samo hasło “jesteśmy eko” będzie pozytywnie kojarzone przez klientów firmy, która go używa. Ekologia w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna, coraz bardziej nagłaśniana i stała się wręcz – modna. Dlatego warto wykorzystać jej potencjał w budowaniu wizerunku swojego przedsiębiorstwa. To podwójny zysk – pomagamy środowisku oraz zwiększamy lojalność i szacunek naszych klientów.

Dlaczego eko-wizerunek firmy może się opłacić? Ponieważ coraz więcej osób wskazuje ten aspekt jako ważny podczas wyboru produktu danej firmy. Z raportu firmy OC&C Strategy Consultants wynika, że prawie 48% polskich konsumentów deklaruje istotność wpływu na środowisko firmy, z której produktów lub usług korzystają.

Z roku na rok rośnie zainteresowanie tematem ekologii wśród Polaków. Największe firmy detaliczne zaczęły inwestować w rozwiązania eko, aby tym samym budować większą lojalność i pozytywny odbiór wśród swoich klientów. Stratedzy biznesowi największych marek nie mogą się mylić – moda na ekologię nie ustanie. I dobrze! Bo to może choć częściowo ochronić naszą wyniszczoną działaniami człowieka planetę.

Rozwiązania proekologiczne

Firmy stojące przed decyzją, czy warto być eko powinny zdecydować już teraz. Warto! I nie ma na co czekać. Jest to korzystne zarówno dla naszego biznesu, jak i planety. Warto zacząć od najprostszych rzeczy – na przykład wymiana żarówek w firmie na energooszczędne. Dodatkowo warto zainwestować w system czujników ruchu, który będzie automatycznie wyłączał oświetlenie, kiedy pracowników nie ma w pobliżu.

Jeśli firma pakuje i wysyła swoje produkty to warto zmienić opakowania na ekologiczne lub biodegradowalne. To samo dotyczy materiałów reklamowych. Kupujesz firmowe gadżety? Wybieraj te, które są ekologiczne i nieszkodliwe dla środowiska.

Od niedawna zdarza się także, że kwestie proekologiczne zaczynają być wymieniane jako warunki udziału w przetargach. Skala tego zjawiska nie jest jeszcze duża, jednak możemy spodziewać się znaczącego wzrostu liczby takich sytuacji w przyszłości. Dlatego inwestując w ekologię już dziś, będziemy przygotowani na takie warunki w przyszłości.

Kolejnym ważnym i bardzo widocznym z zewnątrz aspektem są odnawialne źródła energii. Firmy, które na budynku mają zamontowane panele słoneczne, czy nieduże wiatraki będą pozytywnie odbierane przez konsumentów. Dodatkowo przedsiębiorstwo produkuje wtedy bezpieczną dla środowiska i czystą energię. I to za darmo!

ekologia w biznesie

OZE to podstawa w budowaniu eko-wizerunku

Inwestycja w odnawialne źródła energii opłaca się podwójnie. Po pierwsze pokazuje troskę przedsiębiorstwa o środowisko i co za tym idzie – jest bardzo pozytywnie odbierana przez klientów. A po drugie pozwala firmie produkować czystą i darmową energię z alternatywnych źródeł. Tym samym obniżamy koszty energii elektrycznej i budujemy bezpieczeństwo oraz niezależność energetyczną. Więcej o korzyściach przeczytasz tutaj.

Dobrym przykładem może być firma Giżewski, która od lat zajmuje się przetwórstwem drobiu. To przedsiębiorstwo bardzo mocno stawia na ekologię i rozwiązania przyjazne środowisku. W 2018 roku firma zainwestowała we własną oczyszczalnię ścieków, ekologiczną kotłownię olejową, a w 2020 roku została oddana do użytku farma fotowoltaiczna wykonana w całości przez Zeneris Projekty. Dzięki temu zakład znacząco obniża koszty energii elektrycznej, zmniejsza negatywny wpływ na środowisko oraz buduje swój pozytywny eko-wizerunek.